Rumored Buzz on بیماری زونا در کودکان چیست

Wiki Article

زونا بیماری است که با جوش‌های پوستی دردناک و تاول‌هایی همراه است و در یک طرف بدن، به طور معمول صورت یا نیم تنه بالایی بدن اثر می‌گذارد. به این بیماری ممکن است تبخال زوستر یا زوستر نیز گفته شود.

اگر افراد در گذشته مبتلا به زونا شده باشند، باز هم می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند. این ویروس می‌تواند سال‌ها در خواب بماند و سپس به عنوان زونا دوباره فعال شود. فردی که قبلا مبتلا به آبله‌مرغان نشده است، می‌تواند از طریق قرار گرفتن در معرض کسی که مبتلا به آبله‌مرغان است، به آن مبتلا شود.

هدف اصلی ما در سایت دکتر بهشتیان ارایه خدمات و مطالب علمی و به روز به شما خواننده گرامی می باشد.

پارانویا گونه‌های مختلفی دارد که بعضی از گونه‌های آن را می‌توان برشمرد.

احساس درد مداوم مبهم، سوزاننده و نیش‌زننده یا احساس درد تیزی یا سوزنی شدن که با آمدن و رفتن همراه است.

فقط تماس مستقیم با مایع داخل تاول‌ها می‌تواند ویروس را گسترش دهد. بنابراین، پوشاندن تاول‌ها خطر سرایت بیماری را کاهش می‌دهد.

داروهای ضد ویروسی (داروهایی که برای مبارزه با عفونت‌های ویروسی استفاده می‌شوند) در برابر ویروس واریسلا زوستر استفاده می‌گردند. این داروها به کوتاه شدن دوره بیماری، کاهش شدت بیماری و تسریع در بهبود ضایعات پوستی کمک می‌کنند.

بیماری زونا چیست درمان کوتاه‌مدت پس از شروع علائم می‌تواند به کاهش مدت و شدت عفونت کمک کند. ​این امر به ویژه برای افراد بالای ۶۰ سال و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مهم است، زیرا زونا می‌تواند خطر بروز عوارض جدی را افزایش دهد. ​اگر جوش به گسترش خود به قسمت‌های دیگر بدن ادامه دهد و یا علائم دیگری مثل تب بالا بروز پیدا کند، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

کسانی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، بیشتر از دیگران در معرض خطر این عوارض هستند.

هر کسی که در گذشته به آبله مرغان مبتلا شده است، ممکن است گرفتار زونا شود. اکثر افراد در عرض ۲ تا ۶ هفته بهبود می‌یابند، اما احتمال دارد بعضی از آن‌ها عوارض شدیدی را تجربه کنند.

با این باور که همیشه حق با آنهاست، نقش و تقصیر خود را در مشکلات یا درگیری ها نمی بینند.

پس از ۷ تا ۱۰ روز، تاول‌ها به تدریج خشک می‌شوند و پوسته تشکیل می‌دهند. وقتی تاول‌ها ناپدید می‌شوند، ممکن است جای زخم جزئی باقی بگذارند. ​

خلاصه اینکه چون روشنفکر به‌طور فطری موجودی معترض است، اعتراض پایان ناپذیر او سبب می‌شود مدام در معرض بی‌مهری و تهدید باشد و به ویژه مورد هجوم و آزار حاکمان و صاحبان قدرت، ثروت و دانش قرار بگیرد. از این رو روشنفکر یا از حکومت وحشت دارد و از چوبه دار می‌هراسد یا از هم طبقه‌هایش و از اینکه در صدد تخریب و حذف او برآیند و از گردونه رقابت بیرونش کنند.

ترس از مسموم شدن و اعتقاد به اینکه بعضی مواد غذایی اصولاً برای مسموم کردن بشر ساخته شده‌اند (مانند قند مصنوعی و آب‌های معدنی)

Report this wiki page